Wyposażenie

Co zapamiętują Klienci po wizycie w Twoim salonie?

Oczywistym jest, że największe wrażenie zrobi na nich odpowiednio wykonany zabieg, którego efekty będą satysfakcjonujące :) Niezależnie od tego czy pracujecie w salonie fryzjerskim, wykonujecie tatuaże czy przeprowadzacie zabiegi medycyny estetycznej, najważniejszy jest finał Waszej pracy. Pamiętam jednak, jak moja przyjaciółka zwierzyła mi się, że przestała odwiedzać swoją manicurzystkę po tym, jak zauważyła, że jednorazowe rękawiczki wcale nie są u niej jednorazowe :(

Budujcie zaufanie

Zawsze jestem wdzięczna, kiedy fryzjer czy kosmetyczka rozpakowują na moich oczach nowe narzędzia i akcesoria jednorazowego użytku. Jeśli już ich znam - nie potrzebuję tego widzieć. Ale kiedy jestem w nieznanym miejscu, wolę się upewnić, że higiena jest przestrzegana. Nie wiem jak Wy, ale ja zazwyczaj wstydzę się zapytać wprost czy akurat te rękawiczki są nowe, a ten podkład kosmetyczny nie jest używany od dawna. Staram się wierzyć w profesjonalizm i nie chcę postawić kogoś w niekomfortowej sytuacji. Dlatego tak ważna jest troska o dobre samopoczucie klienta i zapewnienie mu bezpieczeństwa :)

Staram się wierzyć w profesjonalizm i nie chcę postawić kogoś w niekomfortowej sytuacji. 

Nie bójcie się pytań

Kiedyś, gdy regularnie rozjaśniałam włosy w salonie fryzjerskim, zapytałam czy kolor, który noszę od lat naprawdę mi pasuje. Stylistka uśmiechnęła się, obejrzała dokładnie moje włosy i zaproponowała chłodniejszy odcień, który miał być dla mnie lepszy. I naprawdę był :) Fryzjerka odpowiedziała również na wszystkie moje pytania dotyczące pielęgnacji włosów i dowiedziałam się ile błędów popełniam. Do tego salonu wracam bardzo często, bo wiem, że jestem w dobrych rękach i moje wątpliwości zawsze zostaną rozwiane. Więc rozmawiajcie, doradzajcie, skłaniajcie do zadawania pytań.

Dbajcie o szczegóły

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Zachęcam więc, żebyście zwracali uwagę na to, co widzą klienci przekraczający próg Waszych salonów. Odwróćcie na chwilę role i sami wczujcie się w osoby, które właśnie do Was wchodzą. Rozejrzyjcie się. Czy jest porządek? Kwiaty w wazonie nie zwiędły? Dyplomy wiszą prosto? Recepcja jest dobrze widoczna i zachęcająca? 
I najważniejsze - czy ktoś zwrócił na Was uwagę? ;) Pamiętajcie, że niektóre osoby są dość nieśmiałe i same nie zaczną rozmowy, jeśli pracownik im w tym nie pomoże. Ja należę do takich ludzi i błogosławię wszystkich, którzy prowadzą mnie za rączkę przez kosmetyczny świat :)


Udostępnij

WPISY, KTÓRE MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Akcesoria
Na pewno kojarzycie recepcje hotelowe i lady restauracyjne, gdzie w szklanych, okrągłych misach znajdują się cukierki. O ile zwykłe, sklepowe słodycze na pewno ucieszą dzieci, o tyle Wasi klienci będą oczekiwać bardziej wyrafinowanej formy poczęstunku. To świetna okazja, by nie tylko rozpieścić podniebienie, ale również nie dać o sobie zapomnieć. Zobaczcie w jaki jeszcze sposób pozostać w pamięci klientów. Pomijam oczywistą oczywistość, jaką jest wysoka jakość obsługi :) //
WIĘCEJ
Pielęgnacja
Wirusy, bakterie i grzyby czyhają wszędzie :) Pracownicy i klienci salonów kosmetycznych są na nie szczególnie narażeni ze względu na bezpośredni kontakt ze skórą. Rzetelna, szczera dbałość o czystość i higienę to nie tylko bezpieczeństwo Waszych gości, ale również troska o Wasze zdrowie i renomę gabinetu. Po aferze związanej z zakażeniem klienta nie jest łatwo powrócić na rynek z sukcesem. Poza dezynfekcją powierzchni i narzędzi, pamiętajcie o tym, jak ważne jest dokładne i systematyczne mycie rąk. Poznajcie metodę Ayliffe :)
WIĘCEJ
Pielęgnacja
Dzisiejszy świat wymaga od nas ciągłego ulepszania. Bez względu na to, czy mówimy o swojej karierze, rozwoju czy wyglądzie - chcemy być coraz lepsi, mądrzejsi, piękniejsi. I nie ma w tym nic złego, wręcz przeciwnie. Wy, chcąc zadbać o samopoczucie klientów, też stawiacie na nowoczesne rozwiązania i zabiegi. Zobaczcie, w co warto zainwestować, by przyciągnąć nowych klientów do Waszych salonów i gabinetów.
WIĘCEJ
Estetyka
Jeśli pomyśleliście o tym, że dowodem Waszej rzetelności i wiedzy będzie finał przeprowadzonego zabiegu, to oczywiście macie rację :) Za to o tym, jak wiele szkoleń czy kursów ukończyliście by się dokształcić, będą świadczyć Wasze dyplomy i certyfikaty. To coś, czym warto się pochwalić, ale przede wszystkim, każde ukończone szkolenie będzie motorem napędowym również dla Was. Świadomość, że wie się więcej i jest się lepszym, zawsze pozytywnie wpływa na wykonywaną pracę.
WIĘCEJ
Meble
Meble, na których spoczywają klienci podczas zabiegów są jednymi z najważniejszych elementów wyposażenia salonu. To one decydują o wygodzie podczas czynności kosmetycznych. Ważne, aby pomagały się zrelaksować i miło spędzić ten czas. Nie można jednak zapominać o komforcie samych kosmetyczek czy fryzjerów. Wiecie, że odpowiednio dobrane fotel i łóżko potrafią zniwelować ból kręgosłupa i mięśni? Sprawdzamy, jakie są realne plusy i minusy obu mebli mając nadzieję, że pomożemy Wam w wyborze. Specjaliści z Kazaro podpowiadają, na co warto zwrócić szczególną uwagę.
WIĘCEJ
Stylizacja
Ulubione marki? Zapewne każdemu łatwo jest wskazać kilka z tych, które są cenione w codziennym życiu ze względu na użyteczność lub ciekawe rozwiązania. W przypadku produktów przeznaczonych do profesjonalnego użytku tych powodów powinno być znacznie więcej, szczególnie biorąc pod uwagę tak różnorodną branżę jak fryzjerstwo. Marka FOX jest obecna na rynku od 2002 roku. Nietrudno policzyć, że właśnie osiąga "pełnoletność". Przez ten czas zdążyła sprawić, że pokochali ją fryzjerzy oraz styliści. Dlaczego? Powodów jest całe 18, a może i więcej!
WIĘCEJ
Akcesoria
Niezależnie od tego kim jesteście – makijażystkami, fryzjerkami, stylistkami paznokci – jesteście profesjonalistkami i chcecie czuć się komfortowo w swojej firmowej odzieży. Odzież zawodowa dostosowana do zajmowanego stanowiska powinna posiadać odpowiednie właściwości, aby ułatwiać Wam pracę. A jeśli przy okazji jest również atrakcyjna wizualnie, to możecie czuć się kobieco za każdym razem, gdy przychodzicie do pracy :)
WIĘCEJ